Vanuit Juist begeleiden en dragen wij bij aan een woongelofelijke marketingstrategie van Van Donzel. Bij deze strategie staan beleving en het begrip ‘woongelofelijk’ centraal. Hier horen natuurlijk ook events bij. Daarom bedenken en ontwikkelen we Woongelofelijke Events. Hiervoor zijn we continu op zoek naar vernieuwende concepten en partners die passen bij de look en feel van Van Donzel.
Wat doen we?
- Conceptontwikkelingen
- Projectbegeleiding
- Ondersteuning bij evenementorganisatie
- Social marketing
- Marketingmiddelen en promotie
- Ondersteuning bij zoeken naar partners
Woongelofelijke evenementen
Afgelopen november vond het Woongelofelijk Winterevent plaats in het nieuwe pand van Van Donzel. Tijdens dit inspirerende event, georganiseerd door Van Donzel en Juist, kon de bezoeker zich laten adviseren door experts, deelnemen aan diverse workshops en genieten van de sfeer onder het genot van een hapje en een drankje.
Tijdens een brainstorm met Van Donzel bedachten we vernieuwende ideeën voor het Winterevent. Hierin hebben we gezocht naar creatieve ideeën en partners die bij de uitstraling en doelgroep van Van Donzel pasten. Dit heeft mooie, langdurige samenwerkingen opgeleverd met bijvoorbeeld Bloomon en ICI PARIS XL. Na de conceptontwikkeling en het werven van de juiste partners hebben we het event online vormgegeven en gepromoot middels verschillende social-mediakanalen.

Woongelofelijk veel inspiratie
Juist is een ondersteunende partner bij de evenementorganisatie en de branding van de Woongelofelijk Events. De voormalige VIP-avond konden we rebranden, waarbij we hebben meegedacht over de strategie. We hebben diverse digitale middelen ingezet, zoals een landingspagina speciaal voor het evenement, een speciale pagina waarop het aantrekkelijke programma te zien was en een aanmeldformulier op de website. Hierbij geloven wij in de strategie: inspiratie = activatie.
En met succes: van de 893 bezoekers op de website hebben 500 mensen zich ook daadwerkelijk aangemeld. Dit was een grote stijging ten opzichte van het Winterevent in 2016. Toen mochten we 200 bezoekers ontvangen.

Woongelofelijk Pasen
Ook Pasen hebben we groots aangepakt bij Van Donzel. Om met een goede bodem van start te kunnen gaan die dag was er een goedbezochte paasbrunch georganiseerd. Verder konden bezoekers deelnemen aan een trendwandeling, begeleid door de stylisten van het Stijllab, en was er voor de kinderen een feestelijke kidscorner.
Juist heeft ook bij dit evenement meegedacht en was aanwezig om het evenement te begeleiden én content te creëren voor social media.

Woongelofelijk Lente Event
In mei organiseerde Van Donzel met behulp van Juist het Lente Event. Hiervoor hebben we samen een volledig nieuw programma opgezet. Daarbij vonden we vernieuwing cruciaal om woongelofelijk te blijven.
Tijdens het Woongelofelijk Lente event hebben we 400 mensen mogen ontvangen. Er waren veel leuke workshops georganiseerd, die te maken hadden met fashion, food, creativiteit, beauty, interieur en lifestyle.
Een groot succes waren de BBQ Masterclass en de Whiskeyproeverij. Bij de vorige editie waren bijna geen mannen (vrijwillig) aanwezig. Tijdens deze editie mocht Van Donzel ruim 75 mannen ontvangen, die de combinatie van BBQ en whiskey wel zagen zitten.

Nieuwe partners
In de retail wordt het steeds belangrijker om goede partners te zoeken. Met hulp van Juist werken Bloomon en Van Donzel nu vaker samen om bloemen en interieur onder de aandacht te brengen. Dit doen we door workshops te organiseren en de klant te blijven verrassen.
Bloomon is opgericht om de bloemenindustrie op zijn kop te zetten en mensen een goed gevoel te geven met behulp van bloemen. Inmiddels is Bloomon internationaal bekend door zelf samengestelde boeketten met een unieke twist aan huis te bezorgen. Bloom is veelal geliefd door de topkwaliteit, unieke boeketten en snelle service: een bedrijf dat past bij het imago van Van Donzel.

56% conversie
56% van de bezoekers van de online Winterevent pagina vulde het formulier in om zich aan te melden voor het event.
250% meer bezoekers
Bij het Winterevent ontvingen wij door inzet van de juiste middelen 250% meer bezoekers dan het jaar ervoor.
Nieuwe partner: Bloomon
Dankzij de events werken wij samen met Bloomon om nieuwe concepten te creëren.