Willem Designvloeren

In maart 2019 klopte Willem Designvloeren bij Juist aan met een duidelijke vraag: meer klanten generen. Door een jaar hard te werken én door detachering vanuit Juist in te zetten is het resultaat meer dan bereikt: een verdriedubbeling van websitebezoekers én conversies.

Wat doen we?

  • Detachering
  • Positionering
  • Website
  • SEO
  • SEA
  • Social media
Wie is Willem Designvloeren?

Willem Designvloeren is gevestigd in Opheusden en realiseert fantastische beton- en betonlook vloeren voor zijn klanten. Met passie voor hun werk is inmiddels een toonaangevende positie in de markt bereikt. Willem Designvloeren onderscheidt zich met een mooie showroom waarin klanten worden geïnspireerd en de kans hebben om zowel beton- als betonlook vloeren te bekijken.

Slide Background
Waarom detachering?

Het doel van Willem Designvloeren was duidelijk: meer klanten naar de showroom trekken. De vraag was natuurlijk ‘hoe gaan we dit doel bereiken?’. Willem Designvloeren heeft een sterk team, maar veel kennis van betonvloeren betekent nog niet per se marketingkennis. Willem Designvloeren had daarom behoefte aan een stukje interne opleiding waardoor het team zélf de organisatie kan laten groeien. Kennisoverdracht door middel van detachering was daarom de juiste keus.

Wat is detachering?
Met een detachering komt één van onze online marketeers bij jou op locatie werken mét jouw team. De gedetacheerde leidt jouw team op en signaleert behoeften. Doordat hij of zij op jouw locatie werkt zijn de lijnen kort en is de efficiëntie hoog. Is er bij jouw organisatie minder behoefte aan kennis maar vooral aan capaciteit? Hierbij kunnen onze gedetacheerden ook helpen!

Één van onze professionals komt bij jou op locatie maar kan te allen tijde specialisten van Juist invliegen. Zo heb je met één gedetacheerde toegang tot 25 professionals. Dit is ook wel nodig want elke case is tenslotte maatwerk.  

 

Meer weten over detacheren?

Slide Background
Hoe hebben we de detachering bij Willem Designvloeren aangepakt?

Elke case is maatwerk. Er bestaat niet één oplossing voor elk bedrijf. De eerste stap is dus kijken naar de specifieke doelen van de organisatie en de huidige klantreis. Willem Designvloeren heeft een showroom in het centraal gelegen Opheusden, maar realiseert betonvloeren door het hele land. Een betonvloer is een gaaf product, het is bepalend voor je interieur en natuurlijk best een investering. Reden genoeg om een eindje te rijden voor de perfecte vloer.

We zagen al snel dat we ons moesten focussen op het eerste gedeelte van de klantreis. In dit eerste gedeelte oriënteren klanten zich en bij deze klanten wil je natuurlijk onder de aandacht komen. We zijn gaan kijken hoe mensen zich oriënteren voor hun betonvloer. Juist, online! Voor Willem Designvloeren is het van groot belang om online, voor het hele land, goed vindbaar te zijn. Tijd om aan de vindbaarheid van Willem Designvloeren te gaan werken. Op deze vindbaarheid ligt gedurende de hele detachering de focus. Het uiteindelijke doel is natuurlijk niet alleen de vindbaarheid vergroten. Het doel is om meer showroom bezoekers te krijgen die uiteindelijk een aankoop doen. Maar zonder goede vindbaarheid zouden we dit doel natuurlijk nooit bereiken.

We zijn begonnen met een plan van aanpak waaruit precies blijkt hoe we de vindbaarheid van Willem Designvloeren kunnen vergroten. Daarna gingen we aan de slag!

Slide Background
Search in de hoofdrol

Een goede vindbaarheid begint met de juiste search strategie. Samen met de SEO en SEA specialisten is de juiste invulling hiervan bepaald. Je leest het goed; voor het bepalen van de strategie zijn specialisten van een bepaald vakgebied ingevlogen. Samen met hen is de juiste search strategie bepaald. Deze bestond onder andere uit de inzet van de volgende acties:

  • SEO audit met bijbehorende acties
  • Site structuur verbeteren
  • Zoekwoordenonderzoek
  • Linkbuilding
  • Content, content en nog eens content
  • Adwords campagnes inrichten

Gedurende de detachering heeft search de hoofdrol. Daarnaast zijn we verder gaan kijken wat er nodig is om search goed in te kunnen zetten of welke acties nog meer bij kunnen dragen aan het bereiken van het doel.

Slide Background
Wat nog meer..?

Positionering

De focus lag op de vindbaarheid vergroten maar we zagen al snel meer. Om je online vindbaarheid te verbeteren is het schrijven van teksten van groot belang. Maar waar schrijven we precies over? En op welke toon? Deze vraag ontstond al snel. Het is moeilijk om goed te schrijven als je niet goed weet wie je bent. Tijdens de detachering is daarom de positionering van Willem Designvloeren onder de loep genomen. Door middel van een strategisch traject is precies vastgelegd wie Willem Designvloeren is, hoe het bedrijf zich wil positioneren én hoe we dit dan naar buiten brengen. Een duidelijke positionering is super leerzaam voor het team en een fijne houvast voor de komende jaren.

Social media

In de analyses kwam naar voren dat social media erg belangrijk is voor Willem Designvloeren. Pinterest en Instagram zijn als het ware online moodboards om je te oriënteren. Zo ook in de oriëntatie op een betonvloer. Daarnaast heeft Willem Designvloeren met weinig inspanning een facebook pagina met 6500 volgers en liggen er veel kansen om het netwerk via LinkedIn uit te breiden. Genoeg kansen op social media dus! Met een goede strategie en content kalender in Monday wordt er nóg meer uit de social media kanalen van Willem Designvloeren gehaald.

Klantreis

Als je toekomstige klanten aan wilt trekken dan moet je weten hoe kun klantreis eruit ziet. Op welke momenten in de klantreis komen ze met je in aanraking en via welk kanaal? Dit hebben we voor Willem Designvloeren in kaart gebracht. Deze reis stopt niet bij de showroom. Er is gekeken naar de klantreis van eerste oriëntatie tot en met laatste contactmoment. Dit leverde ook weer zo veel leuke en interessante inzichten op. Zo wordt er nu bijvoorbeeld gewerkt aan een nieuwe brochure, zijn ze begonnen met het maken van video’s en worden interne processen geoptimaliseerd. Met de uitkomsten van deze klantreis kan Willem Designvloeren op marketinggebied nog een lange tijd vooruit!

 

Spreekt jou dit ook aan?

neem dan contact met ons op

Slide Background
Analyseren

Bij Willem Designvloeren wordt hard gewerkt aan het schrijven van content, het inzetten van middelen, het implementeren van acties etc. Super belangrijke zaken. Maar het allerbelangrijkste? Dat is meten.

Maandelijks plannen we een evaluatie waarin we de resultaten evalueren. Wat doet het websitebezoek en wat is de status van de conversies? Is dit meer ten opzichte van vorige maand of van vorig jaar? Voor het monitoren zetten we de volgende tools in:

  • Google analytics
  • Google search console
  • Datastudio
  • Keyword tool
  • Ahrefs

Google datastudio is een overzichtelijk dashboard waarin je de resultaten in één overzicht kunt zien. Ook duidelijk voor mensen die niet de hele dag bezig met marketing bezig zijn. Wel zo handig voor de medewerkers van Willem Designvloeren. Dit dashboard is leidend en wordt dus tijdens elke maandelijkse evaluatie besproken. Uit elke maandelijkse evaluatie komen acties. Wat we hiermee doen? Zo snel mogelijk implementeren zodat we in de volgende evaluatie kunnen meten.

Slide Background
Resultaat

Als je geïnteresseerd bent in detachering dan ben je waarschijnlijk nóg meer geïnteresseerd in het resultaat van detachering. Willem Designvloeren mag trots zijn op het resultaat wat ze hebben bereikt!

Het websitebezoek van Willem Designvloeren is in 2020 verdriedubbeld. In de maand mei in 2019 had Willem Designvloeren bijvoorbeeld 4.913 bezoekers. In mei 2020 is dit gestegen naar 15.248 bezoekers. Bijbehorende conversies (offerte aanvragen & contactaanvragen) waren respectievelijk 75 in 2019 versus 200 in 2020!

Het aantal websitebezoekers en conversies stijgt en hiermee stijgt ook het aantal showroombezoeken. En dat is natuurlijk waar het uiteindelijk allemaal om draait.

Mooie inzichten

Een detachering is in principe voor een bepaalde tijd. In deze tijd wordt het team intern opgeleid en verkrijgen ze nieuwe inzichten. Het is mooi om te zien dat het team van Willem Designvloeren ziet wat marketing voor ze betekent. Hierdoor wordt marketing leuk voor iedereen en is het geen ‘moet’. Het team is leergierig en komt nu zélf met mooie ideeën.

De waarde van marketing is duidelijk voor Willem Designvloeren. Zó duidelijk dat er een medewerkster zich inmiddels 3 dagen per week voor inzet. Een mooier resultaat kunnen wij als Juist niet bereiken.

Slide Background
Feitjes van deze detachering
  • Bij Willem Designvloeren is er voor gekozen om één dag in de week te detacheren. Je kunt er ook voor kiezen om meerdere dagen per week een gedetacheerde in te vliegen.
  • De looptijd van deze detachering zou in eerste instantie een half jaar zijn. Onze gedetacheerden zijn flexibel en de looptijd is variabel. Zo wordt er bij Willem Designvloeren inmiddels al 1.5 jaar gedetacheerd en het einde is nog niet in zicht.
  • Bij elke detacheringsopdracht houden we een maandelijkse evaluatie. We focussen ons sterk op de resultaten en draaien tijdig aan de knoppen.
  • De gedetacheerde vanuit Juist werkt wekelijks op locatie maar vliegt indien nodig andere specialisten van Juist in. Zo zijn er bij Willem Designvloeren bijvoorbeeld specialisten ingevlogen voor SEO, SEA en social media.
Slide Background

Geïnteresseerd op basis van dit project?

neem dan contact met ons op