Vuurwerktoppers is één van de grootste leveranciers van vuurwerk in Nederland. Via de webshop van Vuurwerktoppers.nl kun je bij 150 aangesloten verkooppunten vuurwerk van goede kwaliteit online bestellen. Vuurwerktoppers.nl wilde meer bekendheid creëren voor het merk via social marketing. In de tijd naar oud en nieuw toe lanceerden wij een online app met een succesvolle campagne.
Wat doen we?
- Social media beheer
- Communitybeheer
- Social advertising (Facebook & Instagram)
- Direct mailings
- Campagne via op maat gemaakte applicatie
- AdWords
De nummer 1 van Nederland
Vuurwerktoppers.nl is een overkoepelend orgaan met 150 aangesloten vuurwerkdealers. Alle aangesloten dealers zijn goed opgeleid en verkopen alleen vuurwerk van hoge kwaliteit. Op Vuurwerktoppers.nl kun je de verkooppunten bekijken en online bij alle dealers vuurwerk bestellen.
Vuurwerktoppers.nl heeft jarenlange ervaring met grote vuurwerkshows. Hierdoor worden de perfecte vuurwerkpotten voor de consument samengesteld. Dit alles zorgt ervoor dat Vuurwerktoppers.nl al jaren het beste vuurwerk van Nederland verkoopt.

Social advertising met videocontent
In de drie maanden voor oud en nieuw heeft Juist de social media van Vuurwerktoppers.nl beheerd. Zo hebben we bijvoorbeeld een actieve Instagramcommunity vanaf de grond opgebouwd en producten in de spotlights gezet met opgemaakte productvideo’s. In de video’s en berichten werden mensen aangespoord tot interactie met Vuurwerktoppers.nl, onder andere door winacties. Ook voor tien van de aangesloten dealers heeft Juist in de tijd naar oud en nieuw toe de social media beheerd en mailings verstuurd. Dit zorgde bijvoorbeeld voor een bereik van 140.000 mensen voor één van de winacties.
We hebben actief gereageerd op berichten en vragen van onze fans en andere geïnteresseerden op social media. Dit communitybeheer zorgde voor extra organisch bereik. In totaal hebben we ongeveer 500.000 mensen bereikt in 3 maanden tijd.

Prijzen winnen via online applicatie
Één van de acties die Juist heeft bedacht om het merk Vuurwerktoppers.nl meer exposure te geven, was een schrijf-in-en-win-applicatie. In deze op maat gemaakte applicatie konden deelnemers aangeven welke prijs ze wilden winnen. Naast diverse grote vuurwerkboxen was de grote prijs 1 minuut gratis winkelen.
De campagne is gedeeld via Facebook, Instagram en WhatsApp. Hierdoor werd de actiepagina 10.000 keer bekeken. Met alleen al deze applicatie werden 3.788 e-mailadressen verzameld, wat dus voor een hoog conversiepercentage heeft gezorgd: 38%. Via de nieuwsbrief kon Vuurwerktoppers.nl alle acties onder de aandacht brengen van deze nieuwe geïnteresseerden.
mensen bereikt
met een winactie op Facebook
e-mailadressen
verzameld met een campagne
totaal bereik
in 3 maanden tijd