Vivent

Juist bedenkt, ontwikkelt en beheert alle digitale marketingcampagnes voor Vivent. Van strategie tot social-mediacampagnes op Facebook. Van online vind- en zichtbaarheid tot webdesign. Bovendien zorgen we voor een contentmarketeer op locatie en ondersteunen we bij wervingscampagnes.

Wat doen we?

  • website
  • strategiebepaling
  • online marketingcampagnes
  • social marketing
  • contentcreatie
  • SEO
  • SEA
  • detachering contentmarketeer
Vivent Zorgt!

Vivent is dé zorgexpert in ‘s-Hertogenbosch en omgeving. Met alle expertise in huis bieden zij zowel op thuislocaties als vanuit woonzorgcentra de beste zorg.

Elke dag is Vivent opnieuw geïnteresseerd in hoe het met de cliënten gaat, wat hun wensen zijn en wat er mogelijk is. Overleg tussen de professionals van Vivent en de cliënten vormt de basis voor goede zorg. Zij bepalen immers zelf hoe zij de zorg willen invullen.

Vivent heeft de mensen, de kennis, de ervaring én de technologie in huis om de cliënten te helpen het beste uit elke dag te halen.

Samen met Vivent beleven zowel de professionals als cliënten mooie momenten.

www.vivent.nl

Slide Background
Strategiebepaling

Waarom doen werknemers bij Vivent wat ze doen? Wat drijft ze om zich in te zetten voor duizenden hulpbehoevenden? Wij hebben Vivent die vragen gesteld én ze geholpen bij het antwoord daarop. Het resultaat vormt de rode draad voor alle verder in te zetten middelen.

Samen halen we het beste uit de dag. 

Die pay-off is verwerkt in zowel de website als social media en alle content, en is daarmee ook een prima leus voor onze samenwerking met Vivent.

Slide Background
Gebruiksvriendelijkere website voor doelgroep

Voor de doelgroep van Vivent is duidelijkheid en leesbaarheid erg belangrijk. Daarom hebben we de gebruiksvriendelijkheid van de website hoog in het vaandel gesteld.

Het resultaat is een functionele, visueel aantrekkelijke website. Duidelijke knoppen zorgen ervoor dat in één oogopslag duidelijk is welke informatie te vinden is en op welke plek. Bovendien kan iedere pagina voorgelezen worden. Hierdoor kunnen ook bezoekers met een visuele beperking alsnog de juiste informatie vinden.

Om het aantal vragen bij de helpdesk terug te dringen hebben we een slimme zoekfunctie geïntegreerd. Hiermee krijgen bezoekers direct antwoord op hun vragen, zonder minder relevante zoekresultaten te tonen.

In onze optiek is een website altijd de centrale ‘hub’ binnen een online strategie. De website van Vivent is er dan ook op ingericht om makkelijk content te kunnen plaatsen, die via andere kanalen bij de doelgroep gebracht wordt.

Slide Background
Contentstrategie

‘Samen halen we het beste uit de dag’. Een mooie slogan, maar nog mooier is dat Vivent deze meer dan waarmaakt. Daardoor liggen de verhalen bij Vivent voor het oprapen. Die verhalen kunnen ontroerend, inspirerend of verbazingwekkend zijn. Maar altijd zetten ze de mens centraal.

‘Samen halen we het beste uit de dag’ gaat om meer dan alleen het verhaal tussen cliënten en de collega’s van Vivent. Het gaat ook om familie, om mantelzorgers, om die ene buurvrouw die af en toe een kopje koffie komt drinken om te kijken of alles goed gaat. Die verhalen willen we vertellen.

Daarom hebben we die verhalen centraal gesteld in de contentstrategie van Vivent. De doelgroep komt via social media in aanraking met de content, klikt door naar de website en keert vervolgens terug naar het social kanaal om interactie te hebben met de post in de vorm van een like, een comment of een deelactie.

Deze vorm van branding en contentcreatie heeft dan ook duidelijk meetbare resultaten opgeleverd. Zo is het aantal bezoekers dat via social media naar de website ging sinds 1 januari 2018 met meer dan 275% gestegen.

Facebook Vivent

Slide Background
Dag van de mantelzorger

Omdat mantelzorgers ook onderdeel zijn van ‘samen’, hebben we voor deze campagne eens het beste uit hún dag gehaald. Met de ‘Mantelzorger van het jaar’-campagne hebben we de doelgroep gevraagd een mantelzorger te nomineren die het verdiende om in het zonnetje gezet te worden.

Naast de welverdiende waardering zorgde deze crossmediale campagne voor veel leads, 206 genomineerde mantelzorgers en ruim 8500 bezoekers van de landingspagina, allemaal rondom ‘s-Hertogenbosch.

Slide Background
Detachering contentmarketeer

Naast de ondersteuning vanuit Juist maakt Vivent ook gebruik van een Junior contentmarketeer op locatie. Elke week werkt de Junior contentmarketeer één dag in de week op locatie om de communicatieafdeling te ondersteunen. Met ondersteuning van een senior binnen Juist zorgt dit voor een verlengstuk tussen Juist en Vivent.

Werkzaamheden waarbij op locatie ondersteuning wordt geboden zijn bijvoorbeeld de contentkalender vullen met Monday, berichten inplannen via Falcon, content ontwikkelen (bijvoorbeeld interviewen), ondersteuning voor het aankomen van goede zorgprofessionals en de persoonlijke verhalen van cliënten verzamelen.

Slide Background
Personeelswerving

De zorgbranche is een branche die kampt met personeelstekorten. Daarom is het voor een zorginstelling als Vivent een behoorlijke uitdaging om het juiste personeel aan te trekken.

Wij ondersteunen Vivent door beter zichtbaar te zijn bij de doelgroep. Met gerichte campagnes via Facebook en Instagram bereiken we meer potentiële kandidaten.

Het resultaat: 15% meer verkeer naar de werkenbijvivent.nl pagina sinds 1 januari 2018.

Slide Background
SEA - Google Grants

Omdat Vivent een zorginstelling is, komen ze in aanmerking voor Google Grants. Simpel gezegd: ‘gratis’ advertentietegoed vanuit Google om voor zoekmachineadvertenties te gebruiken. Om deze vorm van SEA te kunnen toepassen heeft Google wel een aantal strenge regels gesteld.

Wij hebben ervoor gezorgd dat Vivent daar ruimschoots aan voldoet. Het resultaat: meer bekeken pagina’s per sessie, meer gebruikers en meer klikken, met een Click Through Rate (CTR) van ruim 9%.

Daarnaast zorgen we ervoor dat de SEA-campagnes gekoppeld zijn aan andere campagnes; van SEO-landingspagina’s tot andere marketingacties. Die zijn weer gebaseerd op eerder bepaalde zorgpijlers van Vivent. Zo zorgen we voor het optimale resultaat.

Slide Background
  • Samen halen we het beste uit de dag: niet alleen de propositie die Juist voor Vivent ontwikkelde én uitvoert, maar ook de omschrijving van onze samenwerking.

    Vivent

Geïnteresseerd op basis van dit project?

neem dan contact met ons op