Van sommige projecten worden we éxtra enthousiast. Vaak is dat wanneer een klant bij ons komt voor een specifiek middel, maar de achterliggende vraag eigenlijk een heel andere oplossing vereist. Zo ook Sanbio. Sanbio kwam voor een nieuwe webshop, maar wij constateerden dat ze met een andere aanpak beter voor de dag zouden komen. Met als resultaat: een nieuwe website met goedwerkende webshop, een compleet nieuwe huisstijl en koppelingen tussen diverse programma’s. Bovendien verzorgen we ook SEO en SEA. Het complete pakket dus, waarmee ze niet alleen efficiënter kunnen werken, maar ook beter zichtbaar én vindbaar zijn.
Wat doen we?
- Huisstijl
- Webdesign
- Koppeling tussen Afas, Sharpspring en Magento
- SEO
- SEA
- Klantcontactcentrum
Sanbio ontwikkelt
Sanbio distribueert en fabriceert ‘Life Science’ producten en diensten. Dat houdt in dat ze de distributeur en fabrikant zijn van diverse antilichamen en andere (medische) stofjes. Sanbio werkt samen met verschillende ziekenhuizen, universiteiten en laboratoria in heel Europa. De stofjes van Sanbio worden door onder andere medisch studenten gebruikt voor onderzoek.
Daarnaast verkoopt Sanbio via haar webshop allerlei materialen en producten voor laboratoriumonderzoek. Je kunt hierbij denken aan verschillende materialen, apparaten en andere hulpmiddelen die van pas komen in een lab.

Koppeling tussen verschillende systemen
Alleen Magento was geen ideale oplossing voor de webshop van Sanbio. Daarom hebben we een combinatie ontwikkeld van Magento 2 en WordPress. Daarmee kan Sanbio zelf eenvoudig content beheren en is de website een stuk gebruiksvriendelijker geworden.
Om de webshop te verbeteren is er een koppeling gemaakt met AFAS. Alle producten zijn toegevoegd vanuit AFAS. Klanten kunnen nu inloggen en bestellen via de webshop, waarna de order ook automatisch wordt doorgezet naar AFAS. Daarnaast is Sharpspring gekoppeld met AFAS. Sharpspring wordt gebruikt voor emailmarketing, waardoor Sanbio eenvoudig (potentiële) klanten kan bereiken via email.

Vooruitstrevend design
Het viel ons op dat de huisstijl van Sanbio gedateerd was. Daarom hebben we voorgesteld om deze in een nieuw jasje te steken. Na het presenteren van verschillende opzetjes is er voor een compleet andere look & feel gekozen, met een nieuw logo.
De nieuwe huisstijl is zowel online als offline doorgevoerd. Zo heeft Sanbio nu ook nieuwe visitekaartjes, vers briefpapier en opgefriste folders. Online staat de nieuwe huisstijl als basis voor de website en alle social kanalen. Sanbio is in de branche nu echt een voorloper geworden, met een moderne en vooruitstrevende huisstijl en website.

Klantcentrum 2.0
Tenslotte hebben we het klantcontactcentrum verbeterd met Trengo. Alle potentiële klanten kunnen kiezen of ze via de mail, de chatfunctie of Facebook contact willen opnemen met Sanbio. Alle berichten komen via één kanaal binnen bij Sanbio, waardoor het hele proces een stuk overzichtelijker is geworden. Daardoor is klantcontact niet alleen een stuk eenvoudiger geworden voor Sanbio, maar ook voor de klanten zelf.
Daarnaast leveren we een stukje support: we ondersteunen Sanbio met vragen, oplossingen of ideeën omtrent de webcare.
