Op 1 juli 2017 stonden Najib en Jandino live in de Kuip. Twee van ’s lands grootste comedians traden op in het meest iconische stadion van Nederland. Omlijst door een muzikaal programma met een paar van de populairste acts van dit moment. Ons werd gevraagd de promotie rondom de VIP-arrangementen te verzorgen.
Wat doen we?
- Advertising strategie
- Adverteren via Facebook en Instagram
Najib en Jandino in de Kuip
Na Michael Jackson, Prince en Bruce Springsteen was De Kuip nu dus voor Najib en Jandino. “Het is voor mij altijd al een droom geweest om met Najib samen te werken én een show in De Kuip te geven. Dit zijn dus twee dromen die in één keer uit gaan komen.”, aldus Jandino. Najib: “Het moet een kick zijn voor voetballers om in een vol stadion te scoren. Dat gevoel willen wij ook hebben. Hoe mooi is het om voor 40.000 fans op te treden.” Jandino: “Ik heb ooit meegedaan aan de selectie rondes van Feyenoord, maar ik ben er niet doorheen gekomen. Nu kom ik terug.”

Facebook campagnes op basis van digitale klantreis
De campagne is ingericht op basis van de digitale klantreis van de VIP-gast bij dit evenement. Op basis van reeds beschikbare data en de doelgroepomschrijving van de organisatie zijn doelgroepen aangemaakt. Hierop hebben we algemene campagnes ingezet voor naamsbekendheid van het evenement i.c.m. het VIP-arrangement. Binnen het opgebouwde bereik is een nieuwe doelgroep ontstaan van personen die meer dan 75% van het promofilmpje hadden bekeken, om deze vervolgens te verleiden tot een eerste websitebezoek via een 2e campagne.
Omdat het boeken van VIP-tickets geen impulsaankoop zou zijn hebben we door middel van retargeting diverse advertenties ingericht met als doel de bereikte personen over te halen informatie aan te vragen over de VIP arrangementen of om direct het arrangement te boeken.