Voor Bomenenzo zijn we sinds 2013 actief betrokken bij allerlei digitale activiteiten. Zo hebben we de webshop gebouwd, in overleg de strategie bepaald, de huisstijl ontworpen en een softwarepakket voor automatisering van de logistieke planning gemaakt. Mede dankzij onze bijdrage is Bomenenzo momenteel uitgegroeid tot een van de grootste online bomenkwekers van Nederland.
Wat doen we?
- Magento webshop
- Zoekmachine optimalisatie
- Markstrategie bedenken
- Maatwerk van software
Start Bomenenzo
Dirk van de Bijl, eigenaar van Bomenenzo, komt uit een familie waar al generaties lang bomen worden gekweekt. Begin deze eeuw huurde hij een stuk grond in Lienden voor het opzetten van een bomenkwekerij. In 2008 moest Bomenenzo haar toekomstplannen aanpassen als gevolg van de crisis. Ze besloten naast de bomenkwekerij een webshop op te zetten. Toen de webshop aan vernieuwing toe was, is Bomenenzo bij Juist uitgekomen.
Bekijk op bomenenzo.nl hoe de webshop er momenteel uitziet.

Strategie
We kijken altijd eerst samen met onze klanten naar wat de doelstellingen van het bedrijf zijn. Hierna is samen gekeken naar de ‘bricks & clicks’ van het bedrijf; de combinatie van de kwekerij waar bezoekers ter plaatse advies krijgen en de online verkoop. Uiteindelijk is de strategie van Bomenenzo gebaseerd op prijs, levertijd en voorraad.

Bouw webshop
Bij de bouw van de webshop is rekening gehouden met de combinatie van de kwekerij zelf en de online verkoop. Wij ontwierpen de huisstijl en voerden deze door in de webshop. Ook de webshops coniferen.nl en hederaschutting.nl zijn onderdeel van Bomenenzo en worden door Juist beheerd. Voor de toekomst liggen er meer plannen voor content, waaronder 3D-video’s en andere (video)content.

Softwarepakket op maat
Bomenenzo bezorgt door heel Nederland en België, waardoor de logistieke planning erg belangrijk is. Voorheen was één persoon fulltime bezig met het inplannen van de routing. Bomenenzo heeft samen met ons een softwarepakket op maat ontwikkeld om dit te automatiseren.
Als een bestelling binnenkomt wordt deze via Magento automatisch opgehaald en in een wachtrij gezet. De module zorgt vervolgens dat de route het best wordt ingepland. Wanneer de bestelling is ingepland in een route, krijgt de klant een automatische mail met details van de levering.
Indien de klant niet beschikbaar is op de bezorgdatum is dit eenvoudig aan te geven in de link van de e-mail. De levering wordt dan opnieuw ingepland. In de toekomst zal de module, onder anderen met behulp van eye-tracking, nog verder aangepast worden om de gebruiksvriendelijkheid te optimaliseren.

Grootste online bomenkweker
Mede dankzij de samenwerking met Juist is Bomenenzo momenteel uitgegroeid tot de grootste online bomenkweker. De middelen die hieraan bijgedragen hebben zijn onder anderen mond-tot-mondreclame, social media advertising, zoekmachine optimalisatie en sites als Marktplaats.

Artikel Nieuwe Oogst
Onlangs heeft het verhaal van Bomenenzo ook aandacht gekregen van het Nederlandse weekblad voor boeren en tuinders, Nieuwe Oogst.
Klik hier om het volledige artikel als document te lezen.

Magento webshop
Een up-to-date webshop die klaar is voor de toekomst.
Marktstrategie bepalen
In overleg een strategie bepalen waarbij online en offline samenkomen.
Maatwerk van software
Een logistieke module die automatisch routes inplant.