In dit blog krijg je de definitie van sommige veelgebruikte internet en (online) marketingtermen.
Algemeen
Een sessie is een groep interacties die binnen een bepaalde periode plaatsvinden op uw website. Eén sessie kan bijvoorbeeld meerdere scherm- of paginaweergaven, gebeurtenissen, sociale interacties en e-commercetransacties bevatten.
Een sessie is het verzamelbegrip voor de acties die een gebruiker op uw site uitvoert.

Een gebruiker is iemand die in een bepaalde periode minimaal één keer de website heeft bezocht.
CPC staat voor Cost per click, oftewel de kosten per klik. Cost per click is een advertentiemodel waarbij de adverteerder alleen betaalt wanneer er daadwerkelijk op een advertentie geklikt wordt. Een adverteerder betaalt dus enkel voor het ingekochte aantal clicks, dit in tegenstelling tot het CPM model.
Bronnen
Verkeer via een (onbetaalde) link uit een zoekmachine
Geen vorig kanaal. Direct de website bezocht.
Verkeer via (betaalde) link uit zoekmachine.
Verkeer via social media
Verkeer via sites van derden
Adverteren
De weergave van één advertentie.
Het vertoningspercentage, oftewel impression share, is het percentage vertoningen dat je advertenties krijgen, afgezet tegen het totale aantal vertoningen dat je überhaupt kunt ontvangen. Dit bereken je dus met deze formule: Vertoningen / totaal aantal geschikte vertoningen. Stel, je adverteert op ‘Online Marketing Bureau’ en op dat zoekwoord wordt maandelijks 1.000 keer gezocht. Jouw advertentie verschijnt 500 keer in die maand op dat zoekwoord. Dan is je vertoningspercentage 50%.