• Conversie optimalisatie

    Meer conversies dankzij het Usability Lab van Juist

Wat is conversie optimalisatie?

Met Conversie Optimalisatie laat je jouw website of webshop beter aansluiten bij de behoeften en wensen van je bezoekers. Door middel van usability onderzoek, ga je op zoek naar problemen waar bezoekers tegenaanlopen op je website en ga je deze proberen te verbeteren. Dit dient te leiden tot meer conversies. Zo’n conversie kan bestaan uit het plaatsen van een bestelling, het aanvragen van een offerte of een andere actie die je bezoeker op jouw site kan uitvoeren.

Meer weten?

Download whitepaper

Waarom conversie optimalisatie belangrijk is

Conversie Optimalisatie is een ‘hot item’, en dat is niet voor niets zo. Er zijn meerdere redenen waarom deze online marketingtechniek de laatste tijd aan populariteit wint:

  • De online concurrentie groeit. Er komen meer en meer webshops en websites bij en je zult dus manieren moeten vinden om deze concurrentie voor te blijven.
  • De hedendaagse consument heeft een bepaald verwachtingspatroon. Bezoekers hebben een bepaalde standaard voor ogen die ze verwachten bij het gebruik van een webshop.
  • Het is een effectieve manier om meer uit je bezoekers te halen. Met hetzelfde aantal bezoekers kun je toch meer omzet verkrijgen.

Hoe gaan wij te werk?

Wanneer men het totale traject van conversie optimalisatie doorloopt bij Juist, gaan we te werk via de negen stappen uit onderstaand stappenplan. Deze stappen volgen elkaar logischerwijs op en je wordt als klant veel betrokken bij het proces. 

Pakket op maat

Iedere website is anders. We bieden daarom naast het totale pakket, ook een pakket op maat aan. Nadat de quickscan is afgenomen en de resultaten hiervan zijn bestudeerd, gaan we graag met jou samenzitten om het beste pakket samen te stellen om jouw website of webshop te verbeteren. Afhankelijk van de huidige staat van je website of webshop, je doelgroep en je budget stellen wij voor jou een pakket op maat samen om de beste resultaten te behalen. 

Hoe gaan wij te werk?

Wanneer men het totale traject van conversie optimalisatie doorloopt bij Juist, gaan we te werk via de negen stappen uit onderstaand stappenplan. Deze stappen volgen elkaar logischerwijs op en je wordt als klant veel betrokken bij het proces. 

Pakket op maat

Iedere website is anders. We bieden daarom naast het totale pakket, ook een pakket op maat aan. Nadat de quickscan is afgenomen en de resultaten hiervan zijn bestudeerd, gaan we graag met jou samenzitten om het beste pakket samen te stellen om jouw website of webshop te verbeteren. Afhankelijk van de huidige staat van je website of webshop, je doelgroep en je budget stellen wij voor jou een pakket op maat samen om de beste resultaten te behalen. 

Conversie optimalisatie middelen

Met een diepgaande data-analyse kunnen we het gedrag van de bezoekers op jouw website of webshop meten. Zowel kwantitatieve data als kwalitatieve data kan helpen om goede feedback te krijgen van (potentiële) klanten. We kunnen diverse middelen inzetten om tot waardevolle bezoekersdata te komen. Welke bezoekersdata voor jou het meest waardevol is, is afhankelijk van meerdere factoren.

Google Analytics

Met Google Analytics maken we inzichtelijk welke pagina’s van je website het belangrijkste zijn, welke goed presteren en welke niet, waar en wanneer de meeste conversies binnenkomen, waar je bezoekers afhaken en meer.

Enquête

Om te achterhalen wat er omgaat in de gedachte van een bezoeker, kun je hem/haar een online enquête laten invullen. Een bezoeker kan hiermee zijn feedback achterlaten over een bepaalde website of pagina.

Session Replay

Door middel van session replays is het mogelijk om de interacties van een bezoeker op je website op te nemen en terug te kijken. Kijk hoe de bezoeker klikt, scrollt en navigeert door je website.

Heatmaps

Aan de hand van heatmaps kun je opmaken waar bezoekers van jouw website of webshop op klikken. Hierdoor kun je achterhalen of de focus van de bezoeker op de juiste elementen van jouw website of webshop ligt.

Scroll- en Linkmaps

Scroll- en linkmaps maken inzichtelijk of bepaalde elementen wel op de juiste manier en op de juiste plaats zijn gepositioneerd en of deze elementen genoeg aandacht krijgen.

Usertest & Eye-tracking


Tijdens een usertest laten we verschillende (potentiële) gebruikers uit je doelgroep taken uitvoeren op je website om de gebruikerservaring te verbeteren. Een van de methodes die we bij Juist gebruiken voor het uitvoeren van een usertest is een Eye-trackingonderzoek.

Meer weten over onze conversie optimalisatie middelen? Lees de uitgebreide uitleg in onze whitepaper.

Download whitepaper

  • “Eye-tracking is een zeer interessante manier van onderzoeken of dat wat verwacht wordt van de bezoeker, ook daadwerkelijk gebeurt. Vaak verzanden we in wensen en eisen die wij belangrijk vinden. Maar wat vindt de klant en wat ziet de klant? En belangrijker nog… wat ziet de klant niet? Waardevolle exercitie voor een ieder die in het bezit van website of webshop is!”

    Oostendorp Autolease – Sjoerd ten Cate

Conversie optimalisatie iets voor jou?

Afhankelijk van je wensen en je huidige website of webshop kan Juist jouw bedrijf op verschillende manieren helpen bij het halen van meer conversies. Wellicht is een expert review voor jouw bedrijf al voldoende, maar het kan ook zo zijn dat een diepgaande data-analyse veel meer resultaat oplevert.

Ook dichter bij je doelgroep komen en gericht gaan optimaliseren? Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Neem contact op

Whitepaper

Wil je meer weten over hoe Juist conversie optimalisatie inzet en wat hier allemaal bij komt kijken? Of wil je alles gewoon nog even op je gemak doorlezen in een uitgebreid document? Download dan gerust onze whitepaper!

Naam*

Bedrijfsnaam*

E-mailadres*

Telefoonnummer

Juist mag mijn e-mailadres gebruiken voor marketingdoeleinden

Ook dichter bij je doelgroep komen
en gericht gaan optimaliseren?

Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken Neem contact met ons op