Facebook Business Update 2018
3 februari 2018
Enkele maanden geleden mailde Mark Bongers mij met de vraag of dat ik tijdens de derde editie van de Facebook Business Update wat wilde komen vertellen over Facebookmarketing, en in het bijzonder hoe wij dit bij ’t Zusje ingezet hebben binnen de complete marketingstrategie. Uiteraard enorm leuk om te doen en dus mocht ik op donderdag 18 januari voor 120 ondernemers, die deze dag code rood voor de storm hadden getrotseerd, onze visie en werkwijze op Facebookmarketing toelichten.
Van 0 naar ruim 100.000 fans is niet iets wat binnen korte tijd gerealiseerd is. Kort heb ik de groep daarom meegenomen in de ‘tijdlijn’ van ’t Zusje. Van de allereerste post tot het filmpje waar we alle 100.000 fans persoonlijk bedanken. Van platte winacties tot applicaties waarin we e-mailadressen verzamelden van fans, alles heeft uiteindelijk bijgedragen aan het succes van deze Facebookpagina.
Onze visie op social media marketing
Na dit stukje geschiedenis heb ik ons social marketing model laten zien en de contentplanning die gebaseerd is op het 3H-model van Google. Maar uiteindelijk gaat het om de juiste boodschap op het juiste moment en dat is allemaal terug te voeren op ons eigen klantreismodel. Je kunt namelijk nog zoveel adverteren, maar als de boodschap niet aansluit op het moment of de doelgroep is al dit budget nodeloos verspild.
Ondanks dat de gehele dag in het teken stond van Facebookmarketing was het goed om te zien dat eigenlijk iedere spreker benadrukte dat het ‘slechts’ een middel is in je complete marketingstrategie. Probeer daarnaast bijvoorbeeld altijd e-mailadressen te verzamelen of mensen naar je website of webshop te leiden. Dit kunnen we bij Juist alleen maar onderstrepen!
Winnaar contentsessie
Oh ja, ik zou het bijna vergeten… We mogen nog een winnaar bekendmaken! Op het einde konden mensen via een online applicatie hun gegevens achterlaten en kans maken op een gratis contentsessie met onze specialisten. Gefeliciteerd Michelle van Azuka.nl, jij wint deze gratis sessie! Je ontvangt spoedig een mailtje.
Meer weten?
Nieuwsgierig hoe wij social media voor jouw bedrijf in zouden zetten? Dat bespreken we graag vrijblijvend eens met een kop koffie! Bij interesse kun je mailen naar r.bijvelds@juist.nl.
0 Reacties